wtorek, 5 lipca 2011

Spalanie w zamian za wygodę w BMW 7

Spalanie BMW 7

Autorem artykułu jest Ixior



BMW serii 7 to samochód który słynie z praktycznie samych zalet jeśli chodzi o komfort jazdy itp. Każdy wie że wśród wszystkich modeli właśnie ten model oferuje najlepszy komfort, najlepsze wyposażenie. Niestety samochód ten jak każdy inny posiada również wady. W tym przypadku niewątpliwą wadą tego modelu jest jego spalanie. Czy jednak jest ono takie duże jak powszechnie się utarło?

Wiele osób uważa że o spalanie BMW serii 7 się nie pyta - jeśli kogoś stać na taki samochód to spalaniem nie powinien się interesować… stwierdzenie jeśli kogoś stać jest słuszne ale w przypadku nowego samochodu większość samochodów kupowanych w Polsce to jednak samochody używane. Używane BMW serii 7 wcale nie są drogie. Co prawda drogie są egzemplarze 3 - 5 letnie (które kosztują w powyżej 100 000 zł) ale trudno nazwać drogim BMW serii 7 10 letni model E65 który kosztuje już w okolicach 50 000 zł. W takim razie drogim należałoby nazwać prawie wszystkie nowe auta. W przypadku takiego samochodu z pewnością wypada pytać o spalanie. Spalanie BMW E65 z silnikiem diesla jest dość niskie, w trasie takie auto nie spali więcej niż 8 litrów nawet przy szybkiej jeździe - to bardzo dobry wynik na tak duże auto. W mieście większość użytkowników raportuje spalanie na poziomie 13 litrów. To niezły wynik. Wśród silników benzynowych zdecydowanie paliwożerny jest silnik V12 (zwłaszcza w mieście), który spala powyżej20 litrów na 100 km w mieście. Na trasie natomiast mieści się w 10 litrach co można uznać za wynik przyzwoity dla auta które ma ponad 400 KM. Wszystkie mniejsze silniki benzynowe bez problemu mieszczą się w 15 litrach w mieście co jeszcze do niedawna - w latach 90-tych było standardem dla aut klasy średniej. Na trasie benzynowe silniki V8 zadowalają się około 8-9 litrami benzyny. W BMW E38 i E32 spalanie jest odpowiednio wyższe, najwyższe spalanie występuje w E32 w wersji V12 - w mieście takie auto potrafi spalić 25 litrów benzyny, trochę bardziej ekonomiczne jest E38 z silnikiem V12 lecz są to raczej kosmetyczne różnice. Najekonomiczniejszym samochodem z E32/E38 jest model 728i E38 który posiada nowoczesny 6-cio cylindrowy silnik, jednakże jego moc 193 KM nie do końca jest wystarczająca do napędu tak wielkiej limuzyny. Musimy pamiętać że spalanie to jedynie część wydatków jakie musimy ponieść podczas eksploatacji BMW serii 7. Ceny części w tej klasie samochodów nienależną do niskich. Utrata wartości nowszych modeli F01/F02 czy nawet E65 także jest dość kolosalna. Koszty naprawa… paradoksalnie są chyba najniższe w najstarszych modelach: E23 (bardzo rzadko już spotykany) i E32 które to auta nie są bardzo skompilowane i koszty gruntownych nawet napraw (takich jak remont silnika czy skrzyni biegów) są śmiesznie niskie jak na tą klasę auta. Szczególnie tanie pod względem takich napraw są stare BMW serii 7 z silnikiem M30 - modele te więc mimo dość wysokiego spalania nie wychodzą sumarycznie tak drogo w eksploatacji. Podsumowując musimy jednak chyba dojść do wniosku że o spalanie BMW 7 się nie pyta…

---

Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz